Dag 16: Eindelijk in de hoge golven

25 maart 2018 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vanochtend hardlopend Plettenberg verkend. Het viel weer niet mee een vlak stukje te vinden.

Na het ontbijt per auto nogmaals even rondgekeken opzoek naar het mooiste strand voor wanneer de zon doorkomt. Ik heb de dames afgezet bij een winkelcentrum en ik ben aangifte gaan doen bij het politiebureau. Dit voor de Zuid-Afrikaanse statistieken en nog belangrijker om mijn geld terug te krijgen. Een hels kabaal komt me bij de ingang tegemoet. Vier mensen maken vreselijk ruzie met net zoveel agenten. Ik wacht naar even buiten. Ik heb het hele incident in de kamer alvast in het Engels uitgetypt zodat ik niets vergeet en niet het verhaal drie keer hoef te doen. Ik dacht ik mail het even maar hier wordt alles keurig in een papieren dossier geschreven. De agente schrijft mijn verhaal keurig over en ik mag foto’s als bewijs hiervan maken. Het dossier gaat naar Mthata voor verder onderzoek. Sure...

Wanneer ik terug kon bij de dames zijn ze al uit gewinkeld, jammer hoor.

De zon breekt door en Renata en ik gaan baar het strand, Erna knapt een uiltje bij het zwembad. Tussen twee vlaggen mag veilig gezwommen worden, in hoop dat de haaien deze regel ook kennen. De golven zijn weer fantastisch en het lukt me na 20 pogingen om een foto in een rollende golf te maken. Draaierig van de buitelingen zwalk ik terug baar het strand.

Morgen meer niets doen in Plett zoals men het hier noemt.