Dag 17: Braaien op het strand en een braai op ons terras.

26 maart 2018 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Een kort verhaal vandaag. Nog een dagje rust voor we weer op pad gaan.

Een van de mooiste zonsopgangen ooit gezien. Al 20 minuten voor hij op kwam werden de paar wolken die er waren oranje-rood. Buiten ontbeten met een onbetaalbaar uitzicht.

Vanochtend naar Bitou Beach geweest maar na twee uurtjes wordt de zon ons echt te warm dus tot een uur of drie wat lezen bij het zwembad. In de namiddag nog een uurtje baar een ander strand en dan een paar mooie lappen vlees op de braai van ons dakterras.

Nog even een algemeen stukje over wat ons opvalt aan het openbaar vervoer: Er rijden in heel Zuid-Afrika nauwelijks bussen. Het systeem bestaat uit honderden minibusjes die pendelen tussen twee plaatsen. Er zijn geen bushaltes, je gaat langs de weg staan en steekt je hand op wanneer je een busje ziet naderen. Wat hier ook nog veel gedaan wordt is liften. Gewoon je wijsvinger opsteken lijkt hier nog gewoon te werken. Nu we meer richting Kaapstad rijden verandert ook de manier van liften. Hier toont men het geld dat men voor de rit over heeft. Tot slot is lopen langs de weg heel normaal. Honderden schoolkinderen maar ook veel vrouwen met een bos brandhout op hun hoofd lopen kilometers lang de weg.

Morgen vast weer een langer verhaal want we volgen de Garden Route richting Oudtshoorn.

1. Frank:
    26 maart 2018
    Wat een fantastische uitzichten. Ik ben weer even helemaal terug. Doen jullie morgen de groeten aan de struisvogels ;-)
    Groetjes Frank
  2. Marcel:
    26 maart 2018
    Wat een vervelende plek; zonsopgang, zwembad, tuin/terras, zonsondergang, lapje vlees.....pfffff gelukkig zitten jullie alweer in de laatste week ;-)
  3. Miranda:
    27 maart 2018
    Heel erg mooi....😀
  4. Johan en José:
    27 maart 2018
    Prachtige foto s en gave foto Ron zo in de golf allemaal de groetjes xxx
  5. Cis:
    29 maart 2018
    Ik had al een reactie geschreven,maar ik ziehet niet meer.nogmaals hartelijk dank Ronvoor de mooie verslagen. Ik lees ze elke dag. Ik mis erna erg, maar ik hoop ,dat ze geniet.cis