Dag 3: Onze eerste safari

12 maart 2018 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

Om half zes gaat de wekker, om zes uur is er buiten ons niemand die klaar staat voor de safari. Beter nog! Een privé tour. Onze gids Beki rijdt met de jeep over onverharde wegen de heuvels in en al snel zien we allerlei soorten antilopen. Waterbok, Nyala, Springbok, Kudu, Elandantilope, Inpala en de zeldzame spiesbok. Even verder een groepje van 5 giraffen op een paar meter afstand. Wat een prachtdieren. Een kwartiertje later zien we een groep bavianen wegrennen. Op zoek naar de buffels stuiten we nog op een groepje zebra’s. De gids volgt de verse mest en pootafdrukken en vindt een grote groep buffels. Ze. Lopen aan alle kanten om ons heen.   Beki vraagt of ik een foto wil met mij naast de buffels. Ik stap al bijna uit als hij niet meer bijkomt van het lachen. De buffel maakt meer slachtoffers dan de leeuw dus uitstappen is niet toegestaan.

Na het ontbijt gaan we op pad om de panoramaroute de rijden. We rijden al snel op 1800 meter hoogte op weg naar God’s Window. Een mooi vergezicht als we niet de wolken in zouden rijden. We zien werkelijk niets dus rijden maar door. Via twee watervallen komen we uiteindelijk bij een geweldig restaurant, de Boskombuis, aan een riviertje. Op een van de foto’s zie je de hele keuken en de kok. Geweldig!

We vervolgen de route en tot twee keer toe moet ik flink in de remmen. Eerst steekt er een baviaan over en even verder een groep koeien. Eenmaal terug bij de lodge staat er nog een familie knobbelzwijn langs de weg maar gaan er snel vandoor wanneer we stoppen voor een foto.

Morgen een korte rit tot de ingang van het Krugerpark.

1. Angelina Kraaijenoord:
    Wat is het mooi!
  2. Richard-yvette:
    Wauw,prachtig!
  3. Johan en José:
    Schitterend xxx
  4. Leny van Eijk:
    13 maart 2018
    Wat geweldig wat jullie meemaken. En hoe is het met mijn vriendinnetje?😙
  5. Ron:
    14 maart 2018
    Goed hoor, ze is elke avond bekaf maar wij ook hoor. Ze geniet van de reis.