Dag 7: Swaziland

16 maart 2018 - Ezulwini, Swaziland

Vanochtend even rustig aan. Eerst een rondje gerend en toen ik terug kwam blijken de dames bezoek te hebben gehad van zo’n 20 apen. Balen zeg, net gemist. Ik heb onderweg ook wel bavianen gezien naar die smeerden hem snel als ik aan kwam lopen.

Het landschap is hier erg groen. Veel bananen- en suikerrietplantages. Na een uur rijden zijn we bun de grens van Swaziland. Ouderwets uitstappen en stempelen bij de Zuid-Afrikaanse douane en vervolgens nogmaals bij de Swazi douane en na tien minuten kunnen we alweer op pad. Slingerend door de bergen rijden we omhoog en overal lopen schoolkinderen in uniform langs de weg op weg naar huis. Boven op de pas vinden we een leuke lunchplek met mooi uitzicht. We rijden weer verder en zien de bewolking dikker worden en de wolken raken al de toppen van de bergen. Het begint nu ook te regenen en onweren. Jammer want nu heeft het geen zin om de hoofdstad Mbabane even in te gaan. We rijden maar door naar onze lodge waar we met paraplus worden ontvangen. Jammer van het  weer want het ziet en weer prachtig uit.

Morgen weer naar Zuid-Afrika en op naar de Indische Oceaan.