Dag 26: Naar huis

21 januari 2020 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag gaan we naar huis maar we hebben nog bijna de hele dag voor we vliegen. Op ons gemak lopen we vanochtend het centrum uit richting de Keizer Jade pagode. Twee pagina’s in de reisgids dus een ‘must see’ lijkt ons.

Op de route ligt een parkje dat volledig wordt gevuld door planten verkopers. Sommige slapen nog in een hangmat tussen de planten.

Het is nog geen tien uur en al bloedheet. Dit is duidelijk geen toeristisch gebied want we zien er letterlijk 0.

Al drie weken worden we geteisterd door kraaiende hanen, zelfs hier midden in de stad tussen het verkeer zit er een op de stoep.

De pagode is helaas niet zo bijzonder en erg vies, snel maar weer verder dus. We lopen verder en in dit gebied is het verkeer erg druk en oversteken een hele uitdaging maar we zijn er behendig in geworden. Hand omhoog en lopen. Een dame in een winkel lacht ons toe als het weer is gelukt.

Terug naar het hotel dan maar en op het dak wat zonnen, lezen en indutten.

Passen en meten of alles inclusief souvenirs en nieuwe kleding nog in de tassen past, lange broek voor het eerst dit jaar aan, trui en jas binnen handbereik en per taxi naar het vliegveld.

2 uurtjes naar Singapore en na een korte overstap 12 uur naar Amsterdam.

Dit is ook gelijk het einde van dit vakantie verhaal. Vietnam is een prachtig land met supervriendelijke mensen. We hebben genoten van de natuur, de steden, de mensen, het eten en vooral het verkeer.

Iedereen hartelijk bedankt voor het volgen en de leuke reacties en tot de volgende reis.

1. Anita van Berk:
    21 januari 2020
    Bedankt voor de mooie verhalen, goede reis terug.
  2. Marjon van Eijken:
    21 januari 2020
    Het was weer enorm leuk om jullie te volgen. Goed reis naar huis.
  3. Jack:
    21 januari 2020
    Ik zie weer een nieuwe toekomst voor je Ron. Reisverslaggever bij een commerciële omroep. Ik heb genoten van jullie verhalen en foto’s. Goede reis terug.
  4. Frank:
    Goede reis terug.
  5. Leny van Eijk:
    21 januari 2020
    Lieverds wat hebben jullie een fantastische vakantie gehad en leuk dat ik hier achter mijn laptop er ook van mocht genieten. Een hele fijne rustige terugreis en hartstikke xxxxxx
  6. Angelina Kraaijenoord:
    21 januari 2020
    Ik heb weer genoten en het idee gehad dat ik mee was op vakantie!! En....je jas en lange broek heb je hier wel nodig hoor 😉
    Goede reis!! 😘
  7. Hanneke:
    Veilige terugreis!
    Heb met veel plezier jullie reis gevolgd!
  8. Sonja:
    21 januari 2020
    Wat heerlijk dat wij mee konden genieten van jullie prachtige reis!😍
    Een goede terugreis gewenst.
  9. GJ:
    21 januari 2020
    Leuk om jullie gevolgd te hebben. Goede vlucht en tot over twee weken
  10. Ruud Kuling:
    22 januari 2020
    Ik heb genoten van verhalen en foto’s. Veilige thuisreis.