Dag 14: Hue

9 januari 2020 - Hue, Vietnam

Gisteravond natuurlijk veel te vroeg op het station. Er is nog niemand en er hangt een hangslot om het hek naar het perron. Het loopt langzaam vol met voornamelijk toeristen. Opeens worden we aangesproken door een vrouw met vier kindjes van een jaar of zes.  ‘Mogen de kinderen hun Engels met jullie oefenen?’. Heel leuk en ze beheersen het al beter dan de meeste volwassenen.

De trein is er precies volgens schema en we worden naar de bovenste van een drie hoog stapelbed verwezen. De bedden onder ons vullen zich bij het volgende station maar zijn al weer leeg wanneer wij uit bed gaan. We kunnen nu tenminste zitten.

Bij aankomst op het station van Hue staat een leger van taxichauffeurs de toeristen toe te roepen. Er is geen ontkomen aan en weinig ruimte voor onderhandelen. Renata praat er nog 50.000 Dong af maar dan houdt het op. Na een korte dolle rit door de stad komen we aan bij onze lodge. Alle contanten zijn nu op maar dat lossen we straks wel weer op.

Prachtige paden met pomelobomen, bananenbomen en bamboe scheiden de huisjes van elkaar. We zijn veel te vroeg dus moeten bij het zwembad op onze kamer wachten. Dat moet wel lukken.

Onze lodge is prachtig. Een vrijstaand huisje met een terras voor en een buitendouche achter en een enorme tobbe als badkuip.

Per shuttlebus gaan we naar Hue waar we gelukkig weer contanten kunnen krijgen. Pinnen kent men hier niet en de creditcard alleen bij hotels of duurdere restaurants. Iedereen loopt met stapels papiergeld rond. Munten hebben we nog niet gezien. Niet zo gek want het kleinste briefje van 1000 Dong in maar €0,04 waard.

De stad Hue valt een beetje tegen. We lopen een rondje om de verboden stad en nemen de shuttlebus weer terug.

1. Angelina Kraaijenoord:
    9 januari 2020
    Zo....op de 3e laag slapen...lijkt mij niks🙈
    Wat ziet jullie verblijf er prachtig uit!!!!😍
  2. Hanneke:
    9 januari 2020
    Wat een mooie foto’s en avontuur!!
    Op het ogenblik de Belgische “wie is de mol” bezig, in Vietnam. Heel veel plekken waar jullie ook zijn geweest. Mooi om te zien!
    Fijne reis nog verder!