Dag 16: Per boot naar de verboden stad van Hue

11 januari 2020 - Hue, Vietnam

Vandaag gaan we per privéboot naar het keizerlijk paleis. Wanneer we naar de steiger lopen ligt de boot al te wachten. Onderweg maken we een stop bij de Thien Mu pagode en tevens onderweg begint de verkoop van toeristenartikelen. Op straat kan je doorlopen, op een boot niet maar na het kopen van een shawl houdt ze gelukkig op.

In de verboden stad zijn minder gebouwen behouden dan we dachten (met dank aan de VS) maar het is nog altijd de moeite waard.

Door de citadel lopen we naar de Dong Ba markt waar weer van alles te koop is. Naast de markt zien we de eerste knappe supermarkt sinds we in Vietnam zijn. Op de gevilde kikkers na ziet het er vertrouwd uit. We kopen wat voorraad voor de reisdag van morgen en lopen over de brug naar de andere kant van de rivier voor een drankje en een taxi naar onze lodge. Inmiddels weet ik wat een normale prijs voor deze rit is dus neem me voor niet meer te betalen dan dat.

De jongeman heeft een meter, rijdt keurig en krijgt dus een knappe fooi.

Bij de lodge loopt veel personeel rond. Zeker 20 man voor 30 huisjes. Op deze laatste dag was er eindelijk een zo slim met de drankkaart het zwembad langs te gaan want het is happy hour met 10% korting. Joepie € 0,38 bespaart op twee fruitdrankjes.

Morgen naar Hoi An maar niet zoals we gepland hadden.

1. Leny van Eijk:
    11 januari 2020
    Weer geweldig om te lezen bedankt enne we blijven Nederlanders wat betreft korting hahaha. Veel plezier schatten.