Dag 5: Oudejaarsdag in Singapore

31 december 2019 - Singapore, Singapore

Oudejaarsdag 2019, geen oliebollen voor ons, wel Chinese Croisants maar wij passen en de Chinese gasten zelf ook.

Per taxi gaan we naar Sentosa Island naar een prachtig (aangelegd) strand. De oudejaarsduik is prima te doen hier. Nieuwjaarsduik lukt niet want dan zijn we reeds in Hanoi.

Het strand is nog heerlijk rustig maar in de zon liggen is niet langer dan een kwartier verantwoord.

Per monorail terug naar het vaste land en na een zoektocht in een enorm winkelcentrum vinden we een taxistandplaats.

Voor de jaarwisseling op straat zoeken we wat eten en drinken. Geen champagne te vinden en de goedkoopste fles wijn kost S$ 100.

Alcohol op straat drinken mag niet dus we houden het maar bij icetea.

We relaxen bij Het zwembad tot we tegen zevenen richting Marina Bay gaan. We zitten hier om acht uur op een mooie plek met uitzicht op de skyline en straks het vuurwerk.

Het vuurwerk begint al vanaf 10:30 uur en is prachtig. Om 12:05 uur een poging om snel bij de metro te komen maar we zijn niet alleen en weten niet de weg. Go with the flow was niet de goede route maar met enige vertraging veilig bij ons hotel. Snel sluiten want de wekker gaat over 4 uur.

1. Sonja:
    1 januari 2020
    Wat een mooie ervaring om zo oud/nieuw te vieren, gelukkig nieuwjaar!🎆🎉🍾🥂
  2. Leny van Eijk:
    1 januari 2020
    In ieder geval zijn jullie niet dronken geworden van de icetea. Een gezond 2020 met veel geluk en plezier. Goede reis verder😘