Dag 9: Beroofd op het strand

18 maart 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Vanochtend vroeg eerst een duurlooptraining van 21km. Renata vind het niet zo’n goed idee want recent is iemand nog een luipaard tegen gekomen. Ach, een luipaard is ook maar een grote poes.  Ik vermijd toch maar de rustigste weggetjes en zie uiteindelijk alleen maar apen en vogels.

Vandaag rijden we door iSimangaliso Wetland met als eindbestemming het strand. Binnen tien minuten kunnen we weer een dier van de big-five afvinken. Twee witte neushoorns lopen gemoedelijk op de weg en passeren ons op vier meter. Ze kijken niet op of om en lopen rustig door. Bij het strand van Cape Vidal staat wederom een bord met zo’n beetje alle dieren die hier gevaarlijk zijn waaronder de haai. We zien aan niets dat er hier echt een net is maar er zijn mensen in de branding dus we gokken het er maar op, De oceaan is zo wild dat je er toch niet verder dan je middel in kan. Terwijl Renata en ik in de golfen duiken wordt Erna op het strand beroofd. Een apenbende gaat er met al onze koek vandoor. Ik ren snel terug maar het is al te laat. Een aapje probeert er met vier koeken vandoor te gaan maar weet niet hoe hij moet rennen en vasthouden tegelijk. Uiteindelijk verdwijnen ze met de buit in de struiken.

De bewolking verdwijnt eindelijk en voor we er erg in hebben zijn we alledrie een beetje rood.

Op de terugweg nemen we nog wat zijpaadjes en stuiten zo op Mission Rocks Beach. Een verlaten klein strandje waar nu het vloed wordt de enorme golven op de rotsen beuken. Hier maar niet zwemmen dus.

Morgen om vijf uur bij de poort klaar staan voor een safari naar Hluhluwe-iMfolozi. Een safari toer per open Jeep!

1. Leny van Eijk:
    18 maart 2018
    Jee ik hoor Erna gillen "RON" 😂
  2. Ruud Kuling:
    19 maart 2018
    De kop van jullie stukje deed erger vermoeden. Maar ja, een paar koeken gestolen is niet zo erg. En blije apen 🐵. Mooi toch!
    En 🦏🦏 moet een waanzinnige ervaring zijn geweest.
  3. Angelina Kraaijenoord:
    19 maart 2018
    Haha....ik dacht ook aan het ergste bij de koptekst! Maar koek...daar is overheen te komen!
    Hoop dat jullie een té gekke safari hebben!
  4. Hanneke:
    20 maart 2018
    Beroofd op het strand klonk erg ,maar gelukkig alleen maar koeken!
  5. Peter philippo:
    22 maart 2018