Dag 2: Struisvogels langs het zwembad

11 maart 2018 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

Vanochtend vroeg eerst even een hardlooptraining van een uurtje gedaan. Ik had een rondje van 10km uitgezet maar halverwege stuitte ik op een slagboom van een estate. Ik kon dus weer dezelfde weg terug.

Na het ontbijt op pad naar onze volgende stop. Wanneer we na 100km de snelweg verlaten veranderd ook het landschap in wat je van Afrika verwacht. Na een lang stuk zonder asfalt, achter de stofwolken van de vrachtwagens terug op asfalt met enorme gaten. Ruim 30 km slalom tot de weg weer goed begaanbaar wordt.

Bij een van de weinige dorpjes eren we een broodje en kopen wat biltong (versnipperd gedroogd vlees). Vandaag en morgen slapen we op Hannah Game Lodge. We hebben natuurlijk al foto’s op internet gezien maar de werkelijkheid overtreft het. Zes kilometer voor de lodge stuiten we op de toegangspoort. Een bewaker checkt de gastenlijst en pas dan gaat het hek open. Een zandweg leidt door een prachtig steppeachtig landschap en aan alle kanten steekt het wild de weg over. Een knobbelzwein en diverse antilope.

De lodge ligt op een heuvel en er staan een aantal prachtige huisjes met rieten daken. Vlak voor ons huisje lopen twee struisvogels in het gras te pikken. Dit is weer een van de paradijsjes die we op booking.com hebben gevonden.

Bij het zwembad (is verder niemand) genieten we van de zon en de vele prachtige vogels die langs vliegen. Zonsondergang vanaf het balkon van het restaurant bekeken terwijl we in de verte van alles zien grazen. Morgen om 6:00 uur op safari op het terrein van de lodge.

1. Miranda:
    Wat een avontuur😀
  2. Marcel:
    11 maart 2018
    En dan is dit nog maar het begin.....
  3. Leny van Eijk:
    11 maart 2018
    Is dat biltong op de foto? En Lekker?
  4. Angelina en Gerard:
    12 maart 2018
    Ziet er prachtig uit!! Benieuwd naar de rest van het avontuur.
    Biltong......wat ik me erbij voorstel lijkt me vies! ;-))
  5. Johan en José:
    12 maart 2018
    Mooie foto s ziet er goed uit heerlijk genieten xxx
    Leuk dat we jullie kunnen volgen