Dag 17: Khao Sok, de jungle in

4 december 2016 - Kao Sok, Thailand

Vannacht was het droog, nu niet meer. Volledig ingesmeerd met deet en alleen het strikt noodzakelijke in onze rugzakken wachten we tot we worden opgehaald.
Om half negen staat onze gids Dham met de pickup voor het hotel. Renata voorin, ik met twee koffers en rugzakken op de zeer smalle achterbank. Eerst naar kantoor om af te rekenen en gelijk de transfer naar Phuketstad voor dinsdag te regelen. Alvast een zorg minder. De koffers blijven op kantoor en met Dham gaan we op pad naar Lake Khao Sok. In de regen, maar al iets minder, laden we water en fruit over in een longtail boot. Regencapes aan en gaan. Een uur varen we over een prachtig stuwmeer. De wolken botsen tegen de bergen en de regen wordt steeds minder. We komen aan bij een drijvend dorpje van zo'n 30 hutjes van verschillende kwaliteit. Wij krijgen een prachtig nieuw bamboe huisje, voor uitzicht over het meer en achter op de jungle. Een uurtje relaxen en dan aan de lunch. Er blijkt ook een drijvende keuken een een prima drijvende kok te zijn. Werkelijk heerlijk gegeten en inmiddels is het ook droog. Om drie uur gaan we op pad voor een wandeling en tot die tijd zwemmen en kajakken op ons bamboebalkonnetje.
Wandeling? Niks wandeling! We varen een kwartier en waar een watervalletje uitmondt in het meer stappen we uit en beginnen aan een gigantische klimpartij in de rivierbedding. Onder een hoek van 45 graden klimmen we hoger en hoger. We zien prachtige eeuwen oude bomen, lianen, bamboe en rotan. Na een uurtje klimmen dalen we via een andere bedding weer af. Ook de sportschool werpt zijn vruchten af. Op de terugweg varen we langs een paar eilanden op zoek naar apen. Hoog in de bomen zien we drie langoen apen. Op ons balkon zien we zowaar nog 2 minuten de zon. We mogen niet klagen, er is geen druppel meer gevallen en de temperatuur is prima. Weer een heerlijke maaltijd, nu met vis. Om 10 uur gaat de stroom uit en is alles aardedonker. Morgen nog een dag Khao Sok.