Dag 26: Naar huis

13 december 2016 - Velserbroek, Nederland

Korte broek of lange broek? Nee we sluiten in stijl en gaan in korte broek en teenslippers naar het koude Nederland.

Binnen vijf minuten zijn we op het vliegveld van Phuket. De lange wachtrij blijken alleen Russen voor een andere vlucht dus we kunnen direct inchecken. Eerst voor de derde keer deze vakantie naar Bangkok en daar verder met de KLM naar Amsterdam. De binnenlandse vlucht duurt maar 70 minuten maar toch gelijk noodles met vis. 9:00 uur.... nee toch maar niet. Na wat creatief ordenen in het bakje kijkt de de vis me aan. (Zie foto). Nu hoef ik helemaal niets meer.

Op de luchthaven van Bangkok tellen we onze laatste Bhat en kopen hier een broodje voor. De overstaptijd is niet lang dus na wat langs de winkeltjes te lopen weer naar de gate en we kunnen gelijk doorlopen het vliegtuig in.
12 uur vliegen.... het valt niet mee dit keer. Twee films gekeken, van 10 km hoogte genoten van het woeste landschap van Afghanistan. Dan zijn we echter nog pas op de helft. Beetje lopen achterin het vliegtuig. Vanaf de Oeral is het hele landschap al wit en snel daarna wordt het buiten al weer donker.  Om 18:00 uur landen we veilig op Schiphol waar we al worden opgewacht. Fijn om eindelijk familie en vrienden weer te zien.
Thailand is een prachtig land en we hebben genoten van deze reis. Komen we nog terug? Weten we nog niet. Er staat nog zo veel andere mooie landen op ons verlanglijstje.

Renata en Ron