Dag 24: Bamboo Island

11 december 2016 - Phi Phi Islands, Thailand

Onze laatste vakantiedag in Thailand is aangebroken. Er volgen nog wel twee reisdagen want je bent hiervandaan niet zomaar thuis.
Deze ochtend onze laatste boottochtje op Phi Phi gemaakt. Eerst naar Sharkpoint. Dit is een rots die met vloed maar net boven de waterspiegel blijft. Zoals de naam reeds doet vermoeden zwemmen hier haaien rond. Ze schijnen mensen niet aan te vallen dus daar vertrouw ik dan maar op. Renata blijft toch naar in de boot. Ik snorkel 10 minuten rond en zie niets. Opeens zwemt ook onze gids naast me en neemt me aan mijn pols mee. Met grote flippers aan sleept hij me door het water, nog steeds niets. Opeens knijpt hij in mij pols en wijst. Twee flinke haaien van zo'n 120cm zwemmen over de bodem onder ons door en weg zijn ze weer. Gaaf! We varen langs de hele oostkust van ons eiland naar het onbewoonde Bamboo Island. Wow, dit moet het strand zijn waar ze vroeger de FA reclames hebben opgenomen. Een enorm hagelwit stand en een super heldere zee. We zijn nog vroeg en zien hier nog bijna niemand. We zwemmen en snorkelen tussen een groep bijna doorzichtige vissen. Na ruim een uur liggen er 15 speedboten aangemeerd en elke heeft zo'n 20 toeristen uitgespuugd die als mieren over het mooie strand lopen. We waren dus net op tijd om er van te genieten en mooie plaatjes te maken.
Op de terugweg doen we nog een snorkelplek aan maar zien niet veel nieuwe vissen en deze zijn echt wild en komen niet op mijn brood af. De bodem bestaat uit rotsen en koraal maar helaas niet zo kleurrijk. 's Middags uitgeteld in de schaduw gelegen. Renata nog even afgebakken.
Morgen begint de terugreis. Eerst met de ferry naar Phuket-stad en daarna per minivan naar ons hotel vlak naast het vliegveld.