Dag 25: Van Phi Phi naar Phuket-airport.

12 december 2016 - Phuket International Airport, Thailand

Gisterenavond hebben ze me toch nog te pakken gekregen, de darm bacteriën. Niet gegeten, de hele middag op mijn strandbedje in de schaduw en een korte nacht. Als dat maar goed gaat op de veerboot. Pilletje ingenomen en hopen op de goede afloop.
Vanochtend per taxiboot naar Tonsai village gebracht. Op de pier weer een nieuwe sticker ontvangen en aan boord van de ferry gegaan. Ik voel me vanochtend gelukkig al iets beter. Na twee uur varen op rustig water zijn we weer in de haven van Phuket. De minibus chauffeurs staan met een lijstje in hun hand en spreken hun passagiers aan op basis van de stickers. Simpel naar zeer effectief en binnen vijf minuten rijden we al met een afgeladen busje. Een dolle rit met duidelijk een kapotte schokbreker en geen remlichten scheuren we van baan naar baan en van adres naar adres. Ook dit keer hebben we geluk en komen levend aan. Ons hotel ligt vlak naast het vliegveld dus de verwachting was niet heel hoog. Blijkt het een pareltje te zijn, verborgen achter het rommelige hoofdweg. Een Nederlands-Thais echtpaar woont hier en heeft 15 hotelkamers, een heerlijk zwembadje en een mooie tuin met palmen. De bacterie lijkt zich gewonnen te geven dus nog maar even de omgeving verkennen. Ook het strand van Nai Yang aan de straat van Malacca ligt maar op korte afstand. Het hotelbusje zet ons af bij het strand en we beginnen aan ons allerlaatste stukje Thailand. Ik had hier het massatoerisme verwacht maar het blijkt een heel relaxed strand te zijn waar vooral ook de Thai zelf zich vermaken met zwemmen, vissen en barbecuen. We maken een laatste wandeling langs het strand en eten op het strand naast de hier zeldzame  kerstversiering onze laatste sticky rice with mango. Per tuktuk terug naar het hotel. De tassen staan klaar en morgenochtend om 6:10 uur worden we naar het vliegveld gebracht.
Morgen de laatste blog van deze reis. Alle volgers nu alvast bedankt voor het lezen en voor jullie leuke reacties!
Op naar de volgende mijlpaal in ons leven: opa en oma worden!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud:
    12 december 2016
    Deze volger heeft genoten van jullie verhalen. Ondanks een temperatuurverschil van een graad of dertig voelde ik af en toe de warmte die jullie hebben gevoeld. Met de prachtige foto's hebben jullie mij een mooi beeld getoond van Thailand.
    Doe de Thai namens mij de groeten en kom veilig weer thuis om van die volgende mijlpaal te gaan genieten.