Dag 5: Krugerpark dag 1

14 maart 2018 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Om acht uur zijn we bij de ingang van het park. Na zo’n 10 km asfalt nemen we een onverharde weg dwars door een landshap vol kleine boompjes en stuiken die het zicht beperkt. We hebben vlak bij de ingang al een olifant gezien maar het daarop volgende uur zien we niet veel grote dieren. Bij een kleine poel tenslotte zien we twee buffels verkoeling zoeken. Zo rijden we uren door het prachtige park en zien soms een tijdje niets dan weer diverse groepjes met dieren. Grappig om te zien hoe sommige dieren elkaar opzoeken en gezamenlijk grazen en elkaar vast waarschuwen bij gevaar. Zebra’s met impala’s en zebra’s met gnoes. Uiteindelijk zien we vandaag diverse olifanten, giraffen en in de verte een paar nijlpaarden die stoeien in het water. Tegen vieren zijn we bij restcamp Satara waar we ook slapen. We leggen onze spullen in ons rieten huisje en gaan nog een uurtje rond het kamp rijden in de hoop toch nog een van de andere dieren van de big five te zien. We moeten om zes uur terug zijn want dan gaat de poort dicht. Om tien voor zes zien we een groep auto’s langs de weg staan. Dit is meestal een teken dat er iets te zien is. We sluiten aan maar zien niets. Wanneer we bijna terug moeten ziet Erna een staart van een leeuw boven het gras uitkomen. Bij de staart is hee helaas gebleven want we moeten snel terug om voor 6 uur binnen te zijn. Morgen naar weer verder speuren. Vroeg op om de zon op te zien komen in Krugerpark.

1. Aad:
    16 maart 2018
    Wow, wat een prachtige plaatjes!