Dag 21: Kaapstad deel 2

30 maart 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Het miezert en het uitzicht us 0,0. Per taxi rijden we maar het Waterfront waar we op de hop-on-hop-off bus stappen. In het oude centrum stappen we uit en belanden onverwacht in een wandel rondleiding door het centrum (hoort bij busbedrijf). Paraplu’s worden geregeld en we gaan op pad. Dit is eigenlijk best leuk, veel achtergrond informatie die niet in ons boek staat. Ook veel pijnlijke herinneringen aan het vroegere Nederlandse bewind en de Apartheid periode.

We stappen weer op de bus en vervolgen de lange route helemaal om de tafelberg heen, die nog altijd niet zichtbaar is. Bij Kirstenbosch bezoeken we de prachtige botanische tuinen en op de achtergrond begint er iets van de steile berg zichtbaar te worden.

Onze volgende stop is Houtbay voor een gebakken visje en een ontmoeting met twee zeehonden. In Campsbay is het zonnig. Hier zitten we even op het strand en drinken wat bij het Hardrock Café.

We maken de ronde af en pas nu is de Tafelberg volledig uit de wolken. Het is al te laat voor nog een rit naar de top dus dat doen we morgen. Per taxi weer terug naar Ons hotel waar we met vele anderen met mooi zicht op de Tafelberg de zon in de oceaan zien zakken.

Morgen vroeg eerst een lange duurloop op het strand en dan op naar de top.