Dag 6: Krugerpark dag 2

15 maart 2018 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Om half zes op om om zes uur de zon op te zien komen. Erna blijft nog even liggen. Na een kort ritje en een paar mooie foto’s terug naar het restcamp voor het ontbijt. Vandaag rijden we door het zuidelijke deel van het Krugerpark en hopen weer veel wild te zien. We hebben onze zinnen gezet op een leeuw. We zien grote groepen zwemmende olifanten, in modder badende buffels en heel veel impala’s en gnoes maar geen leeuwen.  Het blijft dus bij twee van de big five maar er komen nog meer kansen later deze vakantie.

Op een stil zijweggetje zijn we wel een grote familie vervet-apen en een enorme baobab boom tegen gekomen. Langs de weg ligt een schedel van een nijlpaard denk ik. We houden verder de hoofdweg aan want anders komen we erg laat op ons volgende adres. Erna weet de kortste weg want volgens een wegwijzer is links af -8 km zegt ze. Of is dat streepje het restant van een 2? Eenmaal buiten het park eerst even wat boodschappen doen in Komatipoort wat op de grens net Moçambique ligt. Daarna door naar Marloth Park

Hier hebben we een prachtig huis gehuurd midden in de natuur. Na een half uurtje staat er een enorme Koedoe naast het zwembad. Hij komt hier vast vaker want hij wacht tot ik hem wat antilope brokjes geef en eet dit bijna uit mijn hand. Wanneer dit op is eet hij nog wat van de struiken en gaat dan door naar de buren. ‘s Avonds nemen de muggen het over dus gaan we maar naar binnen.

Morgen naar Swaziland.

1. Leny van Eijk:
    15 maart 2018
    Lieve luitjes wat een ervaring en mooi. Ron compliment voor het verslag iedere dag. Doe voorzichtig. xx
  2. GJ:
    15 maart 2018
    Leuk weer en wat een mooie foto’s