Dag 14: Fietsen door stoffig Ayutthaya

1 december 2016 - Ayuthaya, Thailand

Heerlijk windje vandaag waardoor het maar aanvoelt als 30 graden.
De maffia manager is er niet waardoor de b&b er een stuk vriendelijker uit ziet. Bij het guesthouse aan de overkant brengen we onze vieze was voor 40 Baht per kilo en huren ook twee fietsen voor €1,- per stuk per dag.
Op pad door de stoffige stad. Dit komt deels door de wind maar in tegenstelling tot Sukhothai liggen de oudheden hier gewoon in de stad dus ook door het verkeer.
De ruïne-moeheid slaat ook toe. Het is prachtig hoor maar veel begint op elkaar te lijken. Wel bijzonder is het boeddha hoofd dat in de boomwortels is vastgegroeid. Deze vind je in elke Thailandgids terug. We fietsen wat rond met de toeristenkaart met perspectief in de hand. Deze kaart is niet op schaal blijkt want de route die we fietsen is veel langer dan het op de kaart lijkt. Deels dezelfde weg dan maar weer terug. Lunchen bij ons hotel en dan nietsen tot de hitte weer voorbij is.
's Middags nog een fietstocht gemaakt met wederom irritatie over de kaart maar dit keer vinden we onze bestemming, nog even een pancake-banana op de markt gegeten en gedineerd in ons hotel.
Genoeg cultuur voor deze vakantie, we schakelen nu over op natuur. Morgen is een reisdag: Eerst de auto inleveren bij het vliegveld van Bangkok, daar de trein of taxi pakken naar het hoofdstation, daar de nachttrein pakken naar Surat Thani in het verre zuiden en daar de volgende ochtend een bus of taxi pakken naar de ingang van National park Kao Sok. Morgen dus geen blog online denk ik.