Dag 15: Nachttrein naar Surat Thani

2 december 2016 - Bangkok, Thailand

Om negen uur op pad richting Bangkok. Het is nog maar 60 km maar de ergste van de bijna 2000 die we er hebben gereden. Het wordt steeds drukker en de gratis Navmii laat ook een paar steekjes vallen. Na een korte omrit en een 180 graden draai op de snelweg komen we aan bij Don Mueang Airport. Totaal niet duidelijk waar lwe de auto moeten achterlaten zetten we deze op het eerste de beste parkeerterrein dat we vinden en beloof mezelf de auto niet meer zelf te verplaatsen als men dat vraagt. Het meisje van National loopt met me mee naar de auto en rijdt deze naar de juiste plek. Dit had ik nooit zelf gevonden. Aangezien we nog een paar uur over hebben besluiten we per taxi naar de shopping malls van Siam Square te gaan. Een uiterst vriendelijk taxichauffeur oefent zijn Engels op ons en gaandeweg wordt het steeds warmer in de taxi. Het verkeer in centrum Bangkok zit muurvast en ik hou het niet meer van de hitte. We besluiten iets voor de bestemming uit te stappen en merken dat het in de taxi warmer was dan erbuiten. De wielen van Renata haar tas hebben het zojuist begeven en met bijna alle kracht sleep ik de koffer een winkelcentrum in. Eerst even afkoelen en dan op jacht naar een nieuwe tas of koffer. Die vinden we gelukkig snel en als alles weer op rolletjes loopt gaan we naar het Hardrock Café wat we toevallig zien liggen. Hier hebben al vaak op allerlei plekken op aarde gegeten.
Wederom per taxi de laatste 4km naar het station. Gemiddelde snelheid: 8 km/u. Onze trein staat er al en deze is duidelijk meer dan 20 jaar ouder dan onze vorige rit. Na 1 minuut zie ik al een kakkerlak wegsprinten. Diverse mannetjes lopen langs met etenswaren, niets ziet er erg aantrekkelijk uit. Wij hebben gelukkig al gegeten. Om negen uur worden de bedden geïnstalleerd en gaan we plat.
Morgenochtend tot de ingang van Kao Sok zien te komen.