Dag 22: Op naar Ho Chi Minh City

17 januari 2020 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Toch voor vertrek nog even samen naar de ochtendmarkt. Naast wat ik al eerder schreef vinden we ook nog een heel plein met handel in levende kippen. (Maar niet lang meer). Kippen gaan levend in bosjes van twee en indien gewenst draaien de dames ter plekke de kippennekken om. Renata kijkt nog even bij de schoenenberg maar merkt al snel dat niets past. Jammer hoor.

Bij een oude dame leunend op haar scooter kopen we wat broodjes voor op het vliegveld. Voor 50.000 Dong mogen we wel 12 broodjes maar dat krijgen we toch niet op dus nemen er zes en de dame is reuze blij en geeft ons beide nog een schouderklopje als dank.

Per taxi naar het vliegveld van Da Nang. Na ruim een uur vliegen landen we in Ho Chi Minh City waar de chauffeur van het hotel al op ons staat te wachten. HCM-C is duidelijk ruimer opgezet maar ook veel drukker dan Hanoi. Het verkeer zit helemaal vast en over het korte ritje doen we een uur. Het hotel is weer een pareltje. Een prachtige kamer op de derde verdieping en in de open badkamer klinkt het alsof je op straat staat. Even de rooftop bar op 12 verkennen en dan op pad.

Het is inmiddels al donker en nog steeds ontzettend druk. Hier rijden ook tientallen scooters over de stoep om de file te ontwijken. Ook hier opletten dus. Drie blokken verder eten we bij het Hard Rock Café en daarna via een andere route terug. We sluiten af in onze jacuzzi pool op 12 hoog en genieten van het uitzicht.