Dag 23: Goooood Morning Vietnammm

18 januari 2020 - Ho Chi Minh City, Vietnam

De wekker gaat om 6 uur, hup naar het dak voor de loopband. Deze staat overdekt maar buiten dus lekker warm. Met het zicht op het wakker wordende HCM-C weet ik er 10 km uit te persen. Douchen en in de jacuzzi.  Na het ontbijt op pad om de stad te verkennen. We zien al snel veel meisjes en vrouwen in de traditionele ao dai lopen en men maakt foto’s van elkaar voor de overal neergezette gele bloemen.

Bij het oude postkantoor, door de Fransen gebouwd, speelt een bandje een bekend deuntje. We geloven het eerst niet maar het is ‘ritme van de regen’ van Rob de Nijs.

Het is vandaag 1 week voor Tet en iedereen is vrij. Iedereen maakt een foto voor het nieuwe jaar dat volgende week begint. We gaan naar het skydeck van de Bitexco Financial Tower op de 48ste verdieping maar door de hoge luchtvochtigheid is het uitzicht zeer matig. Dwars door de markthal tot we het weer zat zijn om bij elk standje aangesproken te worden.

We vinden een streetfood market voor een heerlijke lunch en lopen dan volledige doorweekt terug naar het hotel voor een pauze.

Onderweg nog een interview door scholieren over wat we weten van het Tet feest. Kleine cadeautjes als dank.

Na de afternoon tea in het hotel gaan we weer op pad. Het wordt al weer donker maar het blijft erg warm. Af en toe een winkelcentrum in om even af te koelen. Nog een keer in de uitzichttoren, nu is het helder maar de ramen zijn te vies voor knappe foto’s. Versleten sjokken we door het drukke verkeer terug naar ons hotel. Morgen naar de Mekong delta.

1. Ruud Kuling:
    20 januari 2020
    Rob de Nijs in Vietnam. Gekker moet het niet worden.
    Ik zie dat de man in de voorgrond ook een ao dai draagt. Is dat gebruikelijk?