Dag 12: Sukhothai Historical Park

29 november 2016 - Sukhothai, Thailand

Nog een hele dag Sukhothai. We vertrekken voor ontbijt naar Wat Saphan  Hin. Deze ligt drie kilometer buiten de oude stad op een heuvel en daardoor prachtig bij zonsopkomst. Hiervoor zijn we net te laat maar het vroege licht over de groene stad met ochtendnevel is zeer de moeite waard.
Na het ontbijt weer per fiets op pad. Van tempel naar tempel door  een keurig onderhouden omgeving. Er zijn aanzienlijk meer mensen met onderhoud bezig dan dat er bezoekers zijn. Van wegen het overlijden van de koning is toegang gratis maar niet voor onze fietsen, dit kost 10 Bhat (€0,25).
De mooiste van deze ochtend vinden we Wat Si Chum. Een enorme boeddha klem tussen vier muren.  Ook de Wat Sa Si omringt door water met lelies is mooi. Deze gaan we bij zonsondergang nogmaals bezoeken. Lunchen langs de weg en dan naar het zwembad tot de ergste hitte voorbij is.
Bruin geblakerd gaan we om half vijf weer op pad. De ergste hitte is weg en fietsen is lekkerder dan lopen. Bij Wat Sa Si gaan we in het gras zitten en genieten van de zonsondergang. Aan de waterkant vang ik nog een schildpad die me erg boos aankijkt.
Uit eten was weer een avontuur. Er werkt maar een meisje in de bediening en iemand van de buren was zo vriendelijk om te helpen. Ze spreekt echter geen woord en kan kennelijk ook niet schijven. Ze geeft ons het kladblok en pen en gebaart onze wens op te schrijven. Renata schijf dit in het Engels op want haar Thai is niet al te best. Ik heb weinig vertrouwen in de goede afloop maar verlies toch de weddenschap. (Al had ik wel reeds mijn bord leeg voor Renata iets kreeg). Totale kosten: €5,25
Morgen als we tijd genoeg hebben een verrassing voor Renata. Als ze dat doorstaat is de dierenangst echt over.
Eindpunt voor morgen is Ayutthaya.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irma:
    29 november 2016
    Sprakeloos word ik. Van jullie wel heel bijzondere belevenissen en de prachtige foto's. Wat zullen jullie genieten!
  2. Adem Karademir:
    29 november 2016
    Wat ontzettend leuk grote vriend! Geniet er maar nog lekker van, straks heerlijk FaMa'en! ;-)
  3. Angelina en Gerard:
    29 november 2016
    Wederom prachtige belevenissen!! Ik ben benieuwd naar de verrassing voor Renata!!
  4. Anja van Wijngaarden:
    30 november 2016
    Spannend laat het snel morgen worden. Ik ben zooooo benieuwd.