Dag 10: Braai op safari

19 maart 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Om vijf uur in het aardedonker gaan we met onze gids Tumi op weg naar Hluhluwe-iMfolozi. Ook in dot park wonen de big-five.

We zitten in de half-open Landcruiser onder een dekentje. Best fris hoor. In het prachtige park zien we weer van alles maar weer geen leeuw of luipaard.  Wel van heel dichtbij een groep olifanten en ook diverse neushoorns. Bij een van de uitkijkpunten gaat de motor niet meer aan en moeten we met z’n allen duwen om hem toch maar te kunnen starten en dat terwijl hier toch echt leeuwen kunnen lopen. Op een restplace zet onze gids de braai aan en eten we heerlijke boerewors en steak.

Na de lunch weer hetzelfde probleem: weer aanduwen.

Na de terugrit naar onze lodge blijft Erna bij het zwembad en gaan wij nog een rondvaart op het meer maken. Hier wonen diverse groepen nijlpaarden maar ook nijlkrokodillen.  Beide blijven gewoon liggen wanneer we er vlak langs varen. Prachtig! Bij de laatste groep nijlpaarden gaat de zon op de achtergrond onder.

Morgen een lange rit naar Shelly Beach. Met een bocht om het niet zo veilige Durban heen.

1. Leny van Eijk:
    19 maart 2018
    Mooi weer die foto's en wat een avontuur!
  2. Ruud Kuling:
    19 maart 2018
    Maar wat als de landcruiser niet was gestart.
  3. Marcel:
    19 maart 2018
    Duwen anders fietsen......mooi verhaal en even zo mooie foto's!
  4. Angelina Kraaijenoord:
    19 maart 2018
    Hey!! over aanduwen hadden jullie het niet gehad! ;-)
    Prachtig verhaal weer...doen jullie voorzichtig bij Durban!
  5. Aad:
    20 maart 2018
    Moest dat? Zo dicht bij die krokodil voor een foto:-)?