Dag 1: Weer even wennen

10 maart 2018 - Witbank, Zuid-Afrika

Witbank, Zuid-Afrika

We hebben alle drie redelijk geslapen maar na ruim tien uur zitten zijn we blij dag we er zijn. 500 man uitladen, stempel in ons paspoort en op naar de Budget auto verhuur. Na een uur wachten zijn we eindelijk aan de beurt. Klein foutje, ik heb per ongeluk een schakelauto gereserveerd in een linksrijdend land. Zal vast wel weer wennen. Wel snel hopelijk want we rijden direct de snelweg op.

De rit is vandaag kort en gaat door een niet zo bijzonder landschap wat erg op Noord-Frankrijk lijkt. Het grootste verschil zijn de vele open mijnen en bergen met afval hieruit.

Na ruim een uur rijden zijn we in Witbank. Een mooi houten guesthouse welke wel enig renovatie nodig heeft maar het ziet er sfeervol uit. Nog geen wilde dieren maar wel allemaal kleurige vogels die niet voor de foto blijven zitten. Wat ons direct op valt zijn de hoge muren om de huizen met stroomdraad en bordjes die verwijzen naar gewapende bewaking. Ook hier moeten we de komende drie weken maar aan wennen. Heerlijk gegeten in het winkelcentrum op 600 meter van onze kamers. Erna en Renata lopen nog even door de supermark terwijl ik van de schaarse wifi gebruik maak voor ons restaurant. Vanavond sluiten we maar vroeg.

1. Ruud Kuling:
    10 maart 2018
    Als linkshandige moet Ron dat schakelen wel onder de knie krijgen. En Witbank is zo te zien veilig gehaald!