Dag 11: Fietsen en varen

6 januari 2020 - Tam Coc, Vietnam

Vanochtend eerst hardlopend op verkenning. Deels modderige paadjes deels doorgaande weg. Wanneer ik even stop om op de kaart te kijken wordt me een zakje hash inclusief pijp aangeboden. Ik sla het maar af.

Na het ontbijt gaan we per fiets op pad. Alle fietsen zijn van Vietnamese afmetingen dus kleine damesfietsen.

We rijden een flink stuk door een prachtige omgeving waar geen auto’s rijden. Mensen zoeken slakken in de modder. Buffels liggen te rollen in de modder.

Bij Trang An maken we een rondvaart per roeiboot van drie uur. Een dame roeit ons behendig door diverse lange lage grotten. Sommige zo laag dat met je neus het voorschip raakt van het bukken. Het kan hier extreem druk zijn maar nu is het duidelijk laagseizoen want op sommige stukken zijn we alleen.

Na een heerlijke Bánh Mì weer op de fiets, nu naar Hoa Lu. Dit zijn de restanten van een oude hoofdstad. Niet echt bijzonder helaas.

De rest van de middag genieten we van ons uitzicht en de zonsondergang bij de homestay.

1. Anita van Berk:
    6 januari 2020
    Wat geniet ik van jullie mooie verhalen en belevenissen. Prachtige foto’s .
  2. Jack:
    6 januari 2020
    Er komt bijna geen einde aan de avonturen van Renata en Ron. Hash bij het hardlopen ja je blijft een westerling dus een potentiële klant. En weer prachtige foto’s.