Dag 10: Wat een vriendelijkheid overal

5 januari 2020 - Tam Coc, Vietnam

Heerlijk de stilte en rust na een week in drukke steden. We hebben de deur naar ons balkon open gelaten voor een nacht zonder airco. Om vijf uur begint het vissersleven en varen er in het pikdonker al bootjes langs.

Twee vissersvrouwen spreken elkaar over 100 meter afstand elk vanaf hun eigen drijvende huis.

We staan vroeg op voor kajakken naar een drijvend vissersdorp. Wat een prachtig landschap is dit, zeker op deze stille vroege ochtend.

Uitchecken en brunch en vervolgens weer aan land. Wij gaan niet mee terug naar Hanoi maar vervoer lijkt goed geregeld. Een taxi haalt ons op maar zet ons 500 meter verder af bij een oude bus. Iedereen begeleidt ons vriendelijk dus het zal wel kloppen. Geen idee of we naar de goede bus zijn gestuurd maar op Google maps zie ik dat we goed gaan. Geen snelweg maar dwars door alle plaatsjes. De chauffeur toetert bij elk groepje mensen op zoek naar extra klanten. Na ruim drie uur komen we aan in Ninh Binh. Het regent en we zijn nog zo’n 10 km van onze homestay verwijderd. Bij een klein boekingsbureau stopt de bus en er vraagt iemand wie er naar Tam Coc gaat. Ook hier staat een taxi voor ons klaar voor het laatste stukje.

Het allerlaatste stukje is niets meer dan een modderig pad. Het ziet er leuk uit, het zwembad is helaas net in onderhoud maar daarvoor krijgen we fietsen aangeboden. Morgen mits het droog is op pad (anders ook).

1. Ruud Kuling:
    5 januari 2020
    Waarom blijf ik me toch elke reis van jullie weer verbazen over die prachtige foto’s. Door die foto’s zit ik naast jullie op die boot, in de bus of op de fiets. En geniet ik mee.
  2. Leny van Eijk:
    7 januari 2020
    Inderdaad het is zo geweldig om de verslagen te lezen en de bijbehorende foto's te bekijken. Klasse hoor! Misschien lezingen gaan houden? Geniet saampjes xxx