Dag 17: Privé chauffeur naar Hoi An

12 januari 2020 - Hoi An, Vietnam

We hebben treinkaartjes van Hue naar Danang maar dat betekent op tijd per taxi naar het station, wachten, 3 uur in de trein en dan nog een klein uur per taxi naar Hoi An.

We doen het anders: een chauffeur haalt ons in Hue op en zet ons bij het volgende hotel in Hoi An af en maakt ook nog stops bij de bezienswaardigheden onderweg. Beter toch!

Om half zeven in het zwembad voor een laatste duik, ontbijten en nog een uurtje lezen en dan afrekenen. Wanner we zeggen dat we het erg naar ons zin hebben gehad krijg in gelijk een evaluatie formulier onder mijn neus. Die worden dus selectief uitgedeeld.

Met een prima auto en vriendelijke chauffeur gaan we op pad naar Hoi An. 110 km, 3 uur rijden dan weet je wel hoe het verkeer hier in elkaar zit.

De stops vallen een beetje tegen. Eerst bij een lagune voor een kop koffie, alleen maar toeristen, dan bovenop de Hai Van pas waar alles vervallen is maar het uitzicht wel mooi en tot slot bij de Marble Mountains wat niet meer dan een commerciële stop is bij een marmer outlet. We worden verwacht dus weer commissie voor de chauffeur.

In Hoi An hebben we een huisje aan de rivier tegenover het oude centrum. Even de brug over en we zijn er. We hebben nog niet geluncht dus gaan zitten bij een restaurantje aan de haven en bestellen broodjes uit de ontbijtkaart. Geen probleem, de kok rijdt met de scooter door het restaurant naar buiten en is even later terug met verse broodjes.

Hoi An is super toeristisch maar toch relaxter dan Hue of Hanoi.