Dag 18: Kleermaker en strand

13 januari 2020 - Hoi An, Vietnam

Hevige regen van 5 tot 6 uur vanochtend. Klaarwakker, dus hardlopen. Het is al weer droog en de stad wordt wakker. Bij de markt zitten de dames gezamenlijk te ontbijten op de stoep. Tijdens het hardlopen kom je nog wel eens ergens waar de toeristen niet komen, vanochtend was dit de kippenslachterij onder de brug. Per scooter worden manden met levende kippen aangeleverd en aan het einde zijn ze klaar voor distributie naar de markt en restaurants. De tussenstappen zijn minder fris om te beschrijven. Vanavond maar rijst met groente eten.

Aan de overkant van het hotel huren we twee fietsen en rijden door een heerlijk rustig Hoi An. De drukte blijkt pas in de middag te beginnen.

Eerst kaartjes gekocht voor het bamboetheater voor morgenavond, toen door naar de kleermaker. Er zijn hier tientallen kleermakers maar bij deze zijn Mario & Saskia vorig jaar ook geweest. Renata wil een jurk laten maken en ik een overhemd. Stofje uitkiezen, alle maten nemen en morgen kunnen we al passen. Terug over de markt voor wat souvenirs. De verkopers komen als vliegen op je af als je ook maar enige interesse toont.

Op de fiets, door de rijstvelden, naar het strand. Tot onze verbazing is het er heel rustig en zijn er alleen wat kleine restaurantjes. Hier is het goed vertoeven en we houden het dan ook lang vol.

Terug vinden we weer andere leuke paadjes, nu door de kruiden- en groentetuinen van Tra Que.