Dag 19: Strand en theater

14 januari 2020 - Hoi An, Vietnam

Kalm dagje, fietsen gehaald en daar ook was gebracht. Logische combi voor een winkel toch?

Hoi An ligt aan de delta van de Thu Bon rivier en hierin liggen verschillende grote eilanden. Op de fiets gaan we van eiland naar eiland tot we in rustig landbouwgebied zijn. Heerlijk rustig weg van de hectische stad.

Ons hotel ligt op Cam Nam en via een ander eiland en een lange rammelende fiets- en scooterbrug komen we op Cam Kim.

Na een uurtje landbouwgrond en dorpjes terug naar de kleermaker om te passen.

Mijn overhemden zijn klaar en zitten perfect, de jurk van Renata moet nog iets aangepast worden. Morgenavond weer terug.

‘s Middags naar het strand. Eind januari is het Vietnamees nieuwjaar (Tet) en overal zijn voorbereidingen. Enorme potten met gele chrysanten worden overal neergezet. Er wordt gesleept met rijkelijk gevulde mandarijnen boompjes en vandaag zien we ook opeens verschillende vuurpotten langs de weg waar men nepgeld en andere nepproducten in verbrand. Zelfs op het strand, aan de vloedlijn, staat een offer voor de overledenen.

In de zon is het niet lang vol te houden maar op een bedje onder de parasol is het heerlijk.

We leveren de fietsen weer in en lopen naar het theater. In een prachtige show beelden 25 spelers in het bamboe theater een beetje in de stijl van Cirque du Soleil, het dagelijks leven van Vietnam uit. Zeer spectaculaire acrobatische kunsten.

We eten heerlijk in de stad tussen de honderden opdringerige verkopers, proppers en bootverhuurders en terug in ons huisje genieten we van gezang van twee karaokebars door elkaar.