Dag 6: Op naar Vietnam

1 januari 2020 - Hanoi, Vietnam

Gelukkig nieuwjaar!

Singapore is een prachtige stad. Veel strenge regels, hoge boetes en straffen maar hier merk je verder niets van. We hebben geen politie op straat gezien  Er zijn geen zwervers, geen vuil, geen graffiti en geen kouwgom op straat.

Een mix van Chinezen, Malysiërs, Indiërs en Europeanen leven hier vredig naast en met elkaar. Op naar Vietnam.

Om zes uur per taxi naar het vliegveld voor het tweede deel van onze reis. Onze bejaarde taxichauffeur lever ons na overleg  met kantoor bij de juiste terminal af.

Na drie uur vliegen landen we in Hanoi. De chauffeur van het hotel staat op de afgesproken plek al te wachten en in een half uur staan we voor ons hotel. De grote wegen zijn goed te doen maar hier in het centrum is het verkeer naar onze maatstaf een complete chaos. Auto’s en duizenden scooters rijden al toeterend door de stad. Oversteken lijkt onmogelijk maar gewoon gaan en doorlopen werkt prima (bedankt voor de tip M&S!).

Ik had me voorgenomen hier naar de kapper te gaan en moet er na tien minuten lopen al aan geloven.

Op straat staat een kapper te knippen met niet meer dan een stoel, een tondeuse en een schaar.

Voor 80.000 Dong (€3) knipt hij me keurig en met een vieze droge spons veegt hij alle losse haartjes weg.

Zonder gericht doel nemen we de stad in ons op en verkennen we de leuke straatjes met talloze winkeltjes en heel veel straat verkopers met van alles en nog wat.

Na zonsondergang nog een tweede rondje op zoek naar een restaurant.

We vinden er een met een paar tafeltjes binnen en de rest op de stoep zoals overal. Goed gegeten voor €5,- inclusief drankje.

Terug naar het hotel waar mogelijk over de stoep maar meestal staat deze vol met scooters, kledingrekken of eettafeltjes.

1. Anita van Berk:
    Wat een mooie verhalen. Geniet in Vietnam
  2. Angelina Kraaijenoord:
    Haha...goed geknipt hoor!
  3. Leny van Eijk:
    1 januari 2020
    Geweldig Ron niks meer aan doen!